איך לבחור שליכט צבעוני לבית

השליכט הוא חומר ציפוי אקרילי המשמש צביעת קירות מהצד הפנימי והחיצוני שלהם. הוא קיים במספר סגנונות כגון שליכט צבעוני עם נגיעות  חלקות, ועדינות, בינונית ועד גרגרית ומחוספסת והגוונים מגיעים בשלל צבעים על פי בחירתכם וטעמכם.

סוגי השליכט הנפוצים

גרגמיש- שליכט צבעוני אקרילי גמישהמגשר על פני סדקים עד 1.8 מ"מ. שליכט זה קיים בשלושה סוגי מרקם גס, עדין, בינוניאת השליכט מניחים ישירות על גבי הטיח לאחר יבושו. חשוב לא למרוח שליכט זה על גבי קירות רטובים.

גרגמיש סילקוני- שליכט צבעוני גמיש על בסיס שרף סילקוני מגשר על פני סדקים של עד 1.5 מ"מ מתאים לשימוש פנימי וחיצוני. שליכט זה אטום למים ובעל יכולת נשימה מאוד גבוהה.

אנטיקו– הינו שליכט צבעוני דקורטיבי מינראלי מתאים לשימוש פנימי וחיצוני. צביעת דירה בשליכט זה מקנה מרקם מאוד ייחודי הדומה לאבן טבעית וקיים בגוונים רבים. ניתן להשיג בעזרת שליכט זה מרקמי חול עדין, מרקם חצי מוחלק, מוחלק ועתיק ולהגיע לרמות ברק שונות. בנוסף יש לו כושר נשימה גבוה והוא עמיד בפני רטיבות.
 
את מריחת השליכט על הקיר רצוי שיבצע קבלן בניין ושיפוצים מקצועי שיכול לתת אחריות על עבודתו ולהבטיח לכם את רמת הגימור המתאימה לכם עם המראה הרצוי – חלק, גס, חולי וכולי. אם אתם בכל זאת מתעקשים למרוח אותו בעצמיכם( למרות שלא רצוי) הנה כמה טיפים:

טיפים לביצוע  

לבדוק ולקרוא היטב את הוראות היצרן והוראות השימוש. לכל יצרן שליכט, שיטת צביעת קירות משלו. דבר נוסף וחשוב הוא לפני מריחת השליכט על כל הבית נסו חתיכת קיר קטנה ובדקו שהצבע הכן תואם את ציפיותיכם, לעיתים הצבע הנראה על הפח אינו תואם בדיוק את המציאות.
 
לדאוג לניקיון טוטאלי של השטח המיועד לצביעה. צביעת דירה על קירות מלוכלכים או לא מטויחים כהלכה היא אסון.
 
בדקו את אחידות שכבות הצבע, הן אמורות להיות חלקות ללא בועות או סימני נזילות.
 
מומלץ לא לערבב צבעים מסוגים שונים או מיצרנים שונים, ובכלל עדיף להזמין תערובות מוכנות מראש.
 
רצוי לצבוע כחודש לאחר סיום האשפרה של הבטון,בעיקר מאחר והצביעה מבוצעת במספר שכבות.

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר