צביעת קירות – הטרנדים החמים

 
לפני שאתם מתחילים במלאכת צביעת דירה כדאי להכיר את סוגי הצבעים השונים הקיימים בשוק. חבל לצבוע את הדירה ולגלות שהשתמשתם בצבעים לא איכותיים ולא מתאימים.
 
סוגי צבעים
 
קיימים מגוון סוגי צבעים למען צביעת קירות הביתאבל הכלל הראשון הוא להבחין בין צבעי שמן וצבעים סינטטיים.
 
צבעי שמן-בשנים האחרונות השימוש בצבעי שמן הולך ונעלם, כבר לא נהוג להשתמש בצבעי שמן כדי לבצע צביעת קירותמאחר והם פחות נוחים לעבודה, הסרת הכתמים מהקירות נעשית באמצעות חומרים רעילים, וזמן הייבוש של צבעי השמן הוא איטי מאוד. בנוסף צבעי השמן מדיפים ריח חריף ורעיל.
 
צבעים סינטטיים-כיום המגמה של צביעת הבית היא להשתמש בצבעים סינטטיים על בסיס מים, כגון צבעים אקריליים, שליכט צבעוניפלסטיים ועוד. צבעים אלה מתייבשים מהר, נוחים לעבודה גם על ידי אדם ללא ניסיון, ידידותיים לסביבה ואינם משאירים ריחות חריפים ורעילים.

צביעת בית או דירה- הצבעים מומלצים
 
צבעים פלסטיים– הצבע הפלסטי מיעוד לשימושים פנימיים בלבד, בשביל צביעת דירה או בית. יתרונות הצבעים הפלסטיים הם שהם מדוללים במים, קלים לשימוש, נושמים בצורה מעולה, ומתייבשים במהירות. צבעים אלו מקנים לקיר מראה נקי בגימור מט. שימו לב שצבעים פלסטיים אינם אוטמים כהלכה את הקיר ולכן אין לצבוע איתם קיר חיצוני. 
 
צבעים אקריליים–  צבעים אקריליים מתאימים לקירות חוץ ולקירות פנים וגם כצבע ביניים לפני ציפוי קירות עם שליכט צבעוני. יתרונות הצבעים האקריליים הם רבים: צבע זה עמיד בפני שינויי טמפרטורה ושינויי מזג אוויר, הוא בעל תכונות איטום מאוד גבוהות ולמרות זאת אינו פוגע ביכולת הנשימה הדו כיווני של הקיר, דבר מונעה פטריות ועובש. צבעים האקריליים קלים לשימוש, מתייבשים במהירות ומקנים לקיר מראה הדור בגימור מט.
 
טרנדיים בצביעת קירות
 
הטרנדים הבולטים של שנת 2020 בצבעי קיר הם שימוש בצבעים כהים וחמים המקנים לחלל מראה קטיפתי ויוקרתי. טרנד זה החל במלונות בוטיק באירופה והגיע במהירות לכל שאר חלקי העולם. הגוונים הם סגול חציל, כחול מעושן, וגווני אפור למיניהם. לצד הצבעים הכהים ישנו גם הטרנד של הצבעים הבהירים יותר הנקראים גווני פודרה, אלה מתאפיינים בגווני שמנת, וורוד בהיר, המעניקים לבית אווירה רעננה ורכה.   

עוד טרנד שנוכל לכלול לאחרונה הוא תלייה של תמונות אומנותיות, מקוריות של אמנים. לדוגמא אתר של אורית כלב שכולל בתוכו עיצובים רבים של תמונות לסלון – מהם תוכלו לבחור ולקנות אונליין.

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר