המדריך המלא על עבודות צבע

 
עסקנו באתר זה כבר בצביעת חדרי ילדים, עבודות שליכט צבעוני ועבודות של צביעת דירות בכלל, כעת הגיע הזמן להתקדם אל עבודות צבע כלליות. בכך למעשה נשלים את כל מה שאתם צריכים לדעת על צביעה, לפני שתמלאו פרטים ותקבלו הצעת מחיר מצבעי מקצועי.

בראש של רובנו , כאשר מדברים על עבודות צבע, עולים ימים עליזים מהצבא, הימים בהם הרס"ר ביקש מאיתנו לצבוע כל דבר שזז כי לא היה לו משהו לעשות (עם עצמו או איתנו). אחרי שעזבנו את הצבא חשבנו שהפעם הבאה בו נעסוק בעבודות צבע זה יהיה אם נחליט על צביעת קירות הדירה שלנו או אם נחליט לעסוק בתחום. ובכן תתפלאו חוץ מקירות או עצים יש עוד כמה דברים שאפשר לצבוע ואת רובם לשמחתנו עושים היום צבעים מקצועיים.

מה אנחנו יכולים לצבוע? 

השאלה הנכונה היא מה לא. חברות טמבור ונירלט, החברות המובילות כיום בענף הצבעים הישראלי, מספקות צבעים לכל חומר כמעט, ולכן אנחנו יכולים ליהנות מצבע חדש ורענן לכל מוצר לכל חפץ.

הנה מספר דוגמאות:

צביעת סורגים – צביעה שנעשית באמצעות צבעי אל חלד וצבעי יסוד שמונעים מהצטברות של חלודה. רוב הסורגים הם מברזל ולכן צבע שמותאם לצביעה על ברזל הוא מתאים. בדרך כלל אפשר ליישם צבע יסוד לפני, כדי להימנע מחלודה ולאחריו אפשר לצבוע במגוון רחב יותר של צבעים. אופציה אחרת היא לצבוע עם צבע שהוא יסוד וגם סופי.

חידוש אמבטיה – צבעים שמיועדים לחידוש פני האמבטיה. ניתן לבצע את הצביעה לבד וניתן לרכוש ערכה בסך 300-400 שקל ולהזמין צבעי מקצועי שיעשה זאת בשבילנו. חידוש אמבטיה הוא פתרון זול הרבה יותר מתהליך של שיפוץ חדר אמבטיה שלם או אפילו מהחלפת האמבטיה לבדה (מדובר על אלפי שקלים במקרה הרגיל).

חידוש דלתות – צבעים לדלתות ומשקופים (נכון למשקופי דלתות וחלונות), הם צבעים ייחודים לעץ. משתמשים בהם גם לצביעת רהיטים ישנים. מדובר על צבעי אקריל ואוסמו שמנקה זיהום ושומר על יסודות העץ. הרבה פעמים צריכים לבצע לפני הצביעה של העץ, תהליך של שיוף העץ, לפעמים מילוי חורים בעץ להשגה של משטח אחיד.

רצפה ובטון – מתאים בעיקר לתעשיות , מבוסס על צבעים שמבוססים על שרפים מסוג אפוקסים.

אך מלבד עבודות צבע, אפשר למצוא עבודות של צבעים שגם אם אינן קשורות ישירות לצבע עדיין הן נמצאות תחת הגדרה זו. אנחנו מדברים על יישור קירות, עבודות חיפוי קירות, וטיוח דקורטיבי, יצירת אפקטים בצבעים, למשל באמצעות שבלונות , קרמיקה, הדבקת טפטים וכן באמצעות שימוש באריחים מסוגים שונים

יש היום תחום שלם שנקרא צביעה דקורטיבית, מדובר על צביעה בחומרים מיוחדים, בטקסטורות מיוחדות שיש בהם אלמנטים אמנותיים, הצביעה שלהם היא די מאתגרת ועדיף להשתמש בצבעים מקצוענים שמכירים איך ליישם כזה צבע.
 
בין קירות לתקרות ורצפות

בואו נחזור מעט אל הבסיס. דיברנו על עבודות צבע של חפצים ומוצרים שאינם אופייניים לצביעה, עברנו לאפקטים של צביעה , כעת נלך בין הקירות, והכוונה לצביעת רצפות ותקרות. צביעת רצפות נחשבת לדבר יחסית חדש, שכן היא אפשרית ברצפות עץ, אשר בעבר כמעט ולא ראינו (בוודאי לא בערים ובוודאי לא בישראל). כיום אפשר למצוא צבעים רבים שמתמחים בצביעת רצפות עץ. צביעה שנעשית באמצעות לכות סינתטיות או פוליאורטיניות.



המחיר אגב בשני המקרים דומה ונע סביב 50 למטר ריבועי. ההבדל בין הלכות, זה שלכה סינתטית היא מבריקה ושקופה בעוד לכה פוליאורטיניות היא יותר גמישה.

לגבי צביעת תקרות, הרי שמדובר בעבודת צבע הרבה יותר נפוצה , אם כי גם כאן אנחנו רואים שינוי מאחר ובעבר רבים מאיתנו דילגו על שלב זה בגלל הקושי, כיום נהוג להשתמש ברולרים ארוכים לצורך זה. צביעת תקרות עץ נעשות באמצעות הלכות שתיארנו קודם לכן, צביעת תקרות רגילות נעשות באמצעות צבעים שמשמים אותנו גם לצביעת קירות. במקרה כזה מחיר הצביעה יקפוץ לפחות ב-200 שקל.

לסיום, כפי שאנחנו יכולים לראות עבודות צבע לא מתחילות ולא נגמרות בצביעת קירות, לא רק של חדר שינה ולא של הסלון. מה שאומר שבתהליך העיצוב מחדש של פנים הבית, לא צריך שום דבר כמו שהיה ואפשר לחדש כל פרט ופרט בו, מהמשקוף של החלון ועד האמבטיה.

צריכים לבצע עבודות צבע בבית? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד על עבודות צבע שונות ומגוונות

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר