שליכט צבעוני – יש לנו שליכט בשבילכם

מעוניינים בשליכט צבעוני לבית או למשרד? כנסו ותקבלו את כל המידע בנושא. אנחנו כבר נדאג שמכאן תצאו עם שליכט אומנותי ואיכותי, שאיש לא יוכל להתעלם ממנו
 
אחרי שנים בהם תחום הצבע נשאר בתוך הבית והמשרד, אם בכלל, אנחנו עדים לשינוי עם יציאתו החוצה, אל חזית הבית והמשרד. מדובר בשלב נוסף בתהליך התפתחות החשיבה בכל הקשור לעיצוב, הפעם לא עיצוב פנים אלא עיצוב חוץ.

אנחנו כמובן מדובר על שליכט צבעוני. כאן מה שפעם היה מוגדר כטיח, ונהגנו לתת עבודות אלו לפועלים לא מקצועיים ומטרתו היה בעיקר לאטום את הבית, אזי שכיום עבודות הטיח, סליחה שליכט צבעוני, עברו שינוי ונמסרות לידיים מקצועיות קרי צבעי או קבלן טיח בעל ניסיון וידע בתחום ויש להם תפקיד חשוב מאוד בעיצוב הבית.

מהו שליכט צבעוני?

שליכט צבעוני מתבצע בשלביו הסופיים של בניית הבית (או לקראת סיום השיפוץ). מדובר בתהליך של צביעה חזיתית. למעשה שליכט מהווה את השכבה האחרונה בכיסוי הקיר החיצוני הוא מיושם לאחר הטיח השחור. לפניו מיישמים פריימר או חומרים אחרים שמחברים בין קירות הבית לבין השליכט בצורה טובה ואטומה. השליכט עצמו הוא כמובן חומר שעמיד בפני מזג אוויר, גשם או שמש חזקה.

במשך השנים היינו רגילים לראות שליכטים מסוגים שונים, השליכט המסורתי היה לבן, ואחריו הגיע השליכט התעשייתי. היתה תקופה ארוכה מאוד של שפריץ – שהיה טיח שמיושם בהתזה ובעשור וחצי האחרונים אנחנו עדים לשליכטים צבעוניים, במגוון אדיר של צבעים וטקסטורות, כאשר הצבעים שזוכים לעדנה במובן הזה, הם כחול, אדום, ירוק וחום. צבעים שמשתלבים היטב עם הסביבה ולמעשה יוצרים המשכיות שלה. בתים שחורים, בתים חומרים במדבר, בתים כחולים ליד הים – האפשרויות בלתי נגמרות.

יש הסבורים ששליכט צבעוני יוצר תחושת מגורים שונה, במובן הזה שהם יוצרים סביבה שהיא הרבה יותר מתאימה לדיירי המקום מאשר שליכט בצבע לבן, פשוט, חסר אישיות במובנים רבים. קחו למשל שליכט צבעוני בגן ילדים, הוא יוצר שמחה, מרחב, מעניק לילדים תחושה של שייכות. גם ברמת הטקסטורות – יש שליכטים מאוד מאוד גסים שמתאימים לבתים מסוימים ויש שליכטים מאוד עדינים, כמעט ברמת צבע – שמתאימים לבתים מודרניים יותר.

נכון הדבר גם בבתים עירוניים שנעשה בהם שליכט בצבע חום או אדמדם בנוסח כפרי או במוסדות ציבור שנפטרו מהשליכט הלבן לטובת צבעים בהירים. זו הסיבה אגב שבלא מעט מוסדות ציבור ובעיקר בתי חולים נהוג להכניס במהלך צביעת קירות שליכט צבעוני כדי ליצור "חיות" למקום.

סוגי שליכטים

בשוק הצבעים אפשר למצוא שלוש סוגי שליכטים עיקריים:

גרנולייט – שליכט עשוי אבנים שיוצרים מראה מחוספס וייחודי למבנה

שליכט או טיח אקרילי- שליכט עם בידוד שמונע השפעה של מזג אוויר על המבנה וידוע בשל גמישות גבוהה.

שליכט/טיח מינרלי – סוג של טיח/שליכט עם מרקם עבה שמכיל רק מינרלים טבעיים והוא לא גמיש

שליכט אקוסטי- שליכט שמבודד מפני רעשים ויוצר תחושת פרטיות

שליכט / טיח בתוך הבית

היום כבר נהוג לצבוע שליכט צבעוני או טיח צבעוני גם בתוך הבית. יש בתים שלמים שנצבעים במקום בצבע עם מרקם עדין וחלק – אלא בטיח עם מרקם גס יותר. יותר פופלארי היום לצבוע קיר מסוים או חדר אמבטיה (בשל העמידות למים) – בטיח צבעוני או שליכט צבעוני – דבר שמאפשר לשבור את העיצוב החלק והמדויק -עם טיח בטקסטורה יחסית גסה יותר וצבעוניות שונה.

עלויות שליכט צבעוני

עלות של שליכט צבעוני בנויה מהעבודה, שכוללת כפי שציינו כמה שלבים ומהחומר. בנוסף צריך להבין האם מדובר על בית חדש ואז היישום נעשה על הטיח השחור או האם מדובר על בית ישן וצריך להוריד שכבת שפריץ או חומר אחר. לעלות צריך להוסיף גם את העלות של הפיגומים אם מדובר על בית פרטי.

מחירי היישום של שליכט צבעוני – נעים בין 90-130 ש"ח למטר.
אם מדובר על הסרה של שפריץ לפני – אז תוספת של עוד 100 ש"ח למטר

טיפים לעבודה עם שליכטים צבעוניים

  • ניתן לעבוד עם שבלונות שייצרו על גבי הצבע צורות
  • ישנם שליכטים צבעוניים שמשלבים מספר צבעים יחד, מה שמעניק לחדר מראה סגנוני
  • מומלץ להשתמש בשליכט אקרילי להגנה מפני מזג אוויר למרות שגם המינרלי עמיד מאוד. ההבדל ביניהם הוא בגמישות בעיקר.
  • על כל עבודת שליכט תוודאו שאתם מקבלים אחריות
  • ישנם שליכטים שמשתלבים טוב יותר עם מוצרים תעשייתיים , דוגמא לכך הוא שליט אקרילי
  • אם קיים שפריץ על הבית, יש שיטות שאפשר להסיר רק את השפריץ עצמו ולשמר את הטיח המקורי שמגן על הבניין.
  • מעוניינים בשליכט צבעוני? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם . בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות שליכט צבעוני

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר