צבעי מקצועי – איך יודעים ואיך בוחרים

אבל בדירות מגורים או בתים פרטיים, בצביעה שדורשת תיקונים או אפילו שפכטל לפני או בצביעה של צבעים עם טקסטורה שדורשים ידע ביישום – אל תתפשרו על פחות מצבעי מקצועי.

צבעי מקצועי ידע לבחור את הצבע המתאים למקום המתאים, ידע לייעץ מה נכון ואיך נכון לבצע את הצביעה (למרות שיש היום מרכזי ייעוץ מאוד משוכללים אצל חברות הצבע הגדולות). צבעי מקצועי ידע להכין את הקירות, פנימיים או חיצוניים, יבשים או רטובים בצורה הטובה והנכונה ביותר כך שהצביעה תצא טוב וכמובן תחזיק שנים.

מיהו צבעי מקצועי

עקרונית כל איש שיפוצים מקצועי, או אפילו היום כבר יש מתמחים בצביעה – יכולים להיות צבעיים מקצועיים. אין תעודות או רישוי בנושא. חלק ממרכזי הייעוץ של חברות הצבע הגדולות עובדים עם צבעים מסוימים אבל לא תמיד זה מבטיח מקצועיות ותוצאות טובות יותר. כמו בכל בעל מקצוע, חשוב לראות עבודות ולדבר עם לקוחות מהעבר.

חשוב מאוד לזכור שצביעה חיצונית של טיח, שליכט צבעוני וכו' – זו ליגה אחרת מבחינת בעלי המקצוע. צבעי ממוצע לא עושה עבודות טיח וחשוב להבחין כשאתם באים לבחור איש מקצוע שיש הבדל בין התחומים. אנשי טיח עוסקים בעיקר בטיח, צריכים ליישם פריימר ולבצע פעולות על הקיר לפני יישום השליכט ועוד ועוד. צבעים בדרך כלל עוסקים בצביעה, כאשר המקצוענים בהם יודעים גם את תחום הטיח וגם את תחום הצביעה. בשנים האחרונות נכנסו לתוך הבית הרבה סוגים של טיח ליישום פנימי ומגורען אז הגבולות הטשטשו עוד יותר.

סיום הפרוייקט בזמן

צבע בדרך כלל מגיע בשלבים האחרונים של שיפוץ (או שהוא עומד בפני עצמו) ולכן חשוב מאוד (גם את שאר השלבים חשוב) לסיים בזמן. שלב הצבע לא צריך לקחת יותר מימים בודדים, כולל ביצוע של הכנות הקיר ומספר שכבות של צבע. ביצוע של שפכטל אמריקאי או תיקון יסודי של הקירות עלול להאריך במעט את העבודה. חשוב לדאוג שהצבעי, אם הוא מקצועי, יסיים בזמן ורצוי שהזמן יהיה קצר ככל שניתן.

ניקיון לאחר צביעה

צבעי מקצועי ידאג להחזיר לכם דירה נקייה ביותר. יש מדובר על צביעה של דירה מאוכלסת עם ריהוט מלא, חובה בשלב המקדמי לבצע עיטוף מלא של כל הריהוט, אם יש פרקט חשוב מאוד לשים עליו קרטונים גליים ולמנוע כל לכלוך (לא תמיד יורד). הצביעה חייבת להיות מדויקת ברמות גם מבחינת לכלוך שקעי חשמל (להדביק עליהם מסקנטייפ נייר לפני), גם מבחינת דלתות ומשקופים וגם מבחינת חלונות. זהו סימן מובהק למקצוען.

לסיכום, צבעי מקצועי הוא בעל מקצוע שמתמחה בתחום הצבע או הטיח, מנוסה מאוד, וכמו בכל בחירה של בעל מקצוע – אדם שירותי ואיכותי שאפשר לדבר איתו. הקפידו לבצע בדיקה קפדנית לפני בחירת בעל המקצוע וגם תדאגו לחוזה מקיף ואבני דרך בכל שלב.

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר