צביעת קירות – כל מה שצריך לדעת

לפעמים קיר אחד יעשה את השינוי, לפעמים שני קירות. צבעי אחד יכול לשפר את המראה שלהם ולחדש את כל פני החדר. תצטרפו אלינו למסע בעקבות צביעת קירות 
 
אתם יודעים איך זה, זה יכול לבוא ברגע אחד של הארה או של תחושת שינוי דחופה, והנה אתם מחפשים אחר צבעי שיצבע לכם את הקיר וישנה את המראה שלו ושל כל החדר. אנחנו רוצים לעזור לכם להפוך את הקיר או את הקירות למה שתמיד חלמתם עליו.

נפתח ונספר לכם, שהיום בניגוד לעבר כך נדמה, צביעת קירות הפכה להיות משהו יותר קל. לא רק בגלל שהעבודה הפכה פשוטה יותר, והיום צביעת קיר אחד או קירות בבית מונעת מאיתנו את האפשרות להמשיך בשגרת החיים אלא בגלל שהיום, זה מאוד מתקבל על הדעת שהקיר לא יהיה צבוע באותו צבע כמו שאר הקירות. כך אם החלטתם לצבוע רק קיר אחד, אין זה בעייתי מבחינה עיצובית ללכת על צבע שונה. מה שהפך למסובך הרבה יותר הוא בחירה של הצבע, הטקסטורה של הצבע – פה מבחירה בין אופציות בודדות כיום מציעים לכם מאות של צבעים, ועשרות סוגי צבעים. איך בוחרים???

כיצד צובעים קיר

לפני שנזמין צבעי שיעשה בשבילנו את העבודה, עלינו להכין את הקיר או את הקירות לצביעה. מן הסתם אם מדובר בחדר בודד הרי שזו עבודה יחסית קלה, אנחנו נתייחס כאן גם למצב שהחלטתם ללכת על צביעת דירה שלמה.

במקרה של קיר בודד, עליכם לוודא שלוש דברים, ראשית, שכל מה שיש על הקיר, הוסר ממנו, שנית, שהשטח ליד הקיר פנוי לא רק בשביל שהצבעי יכול לעבוד אלא גם בשביל שרסיסי הצבע לא יעשו כתמים, שלוש, כל השקעים והפאנלים צריכים להיות מכוסים. בהנחה והחלטנו ללכת צביעת דירה, אזי שעלינו לוודא שכל הדברים שבחדר בו אנחנו צובעים מרוכזים בחדר אחר או במרכז החדר. כך יהיה קל לצבוע כל קיר בזמנו.

שיטות צביעת קירות 

צביעה במברשת – צביעה בסגנון הישן, לוקחים מברשות קיר וצובעים אותו. לוקח יותר זמן מבשיטות אחרות, בצביעה לא מקצועית נראה את החיתוכים של הצביעה.

צביעה בגלגלת – כלי הצביעה המודרנית, מגלגלים את הצבע על הקיר באמצעות גלגלת מלמעלה למטה, מצד לצד.

צביעת בספוגים – צביעה יותר אומנותית שדורשת זמן רב יותר. לוקחים ספוגים מכניסים לצבע, ומתחילים למשוך אותם על פני הקירות. המראה שיתקבל הוא של משיכת הצבע.

צביעת טיח – היום יש אפשרויות רבות של טיח בתוך הבית. היישום שלו כמו של טיח – עם מאלדג' ושפכטל.

חשוב להבהיר, כל סוגי הצביעה הנ"ל עלולים ליצור כתמים על הרצפה ולכן יש לוודא שהרצפה מכוסה בעיתונים ישנים ופתחי השקעים מכוסים. אחרים הם יתמלאו צבע, שיתקשה ויהרוס אותו. בבתים חדשים נהוג גם לכסות את הפאנלים על מנת שלא יתלכלכו בצביעה
 
האם יש הבדל בין קיר לקיר? 

שאלה שנשמעת אולי מוזרה אך בהחלט במקומה והתשובה היא כן. קיר שעבר טיפול שפריץ קודם לכן, לא יוכל ליהנות מצבע חלק כמו קיר רגיל. במקרה כזה יש ליישר את הקיר מחדש לפני שמתחילים בצביעה. יישום של שפכטל אמריקאי לאחר שהורד השפריץ – יאפשר תוצאה חלקה ביותר.

קירות נוספים אשר נחשבים יוצאי דופן הם:

  • קיר עם עובש ורטיבות – על מנת שהכתמים לא יפריעו לצביעה יש להסירם קודם לכן. מומלץ גם לוודא שזה לא יחזור על עצמו.
  • קיר חיצוני – קיר עם חיפוי חוץ שונה מקיר פנימי, גם בגלל שחיפוי חיצוני שונה מחיפוי פנימי וגם כתוצאה מהשפעת מזג האוויר (הלחות והרטיבות). בקיר כזה ידרשו שלבים בצביעה, כולל יישום של חומרים אוטמים לפני הצביעה.
  • קיר גבס שונה מקיר רגיל – קיר גבס הוא חלק מאוד מטבעו (חוץ מבחיבורים) ואינו דורש לדוגמא החלקה או שפכטל אמריקאי.

5 דברים שחשוב לזכור לפני שמתחילים בצביעת קירות 

  • קנו תמיד יותר צבע ממה שאתם צריכים. זה יעזור לכם לסיים את הצביעה בלי לחזור אל החנות
  • מדידה של שטח צביעת דירה מתבצעת באמצעות הפחתת שטח החלונות והדלתות מהשטח הכולל של הבית
  • לכל צבע יש שטח כיסוי משלו. תוודאו מה השטח שהצבע שלכם יכול לכסות
  • אל תשכחו לקנות נייר שיוף וחומר לסתימת חורים ולהשתמש בהם לפני תחילת העבודה
  • תשתמשו בתוכניות הדמיה כדי לראות כיצד הצבע ייראה על הקיר שלכם
  • מעוניינים לצבוע קיר? המומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן את כל החומר בנושא.

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר