צביעת דירה – לשנות לדירה את הצבע

 
אחרי שנים בהם היינו רגילים לצבוע את קירות הבית בלבן רגיל, החלה בשנות התשעים אופנה של צביעת קירות בצבעים שונים, עזים יותר, מתאימים יותר לאופי הדיירים. השינוי נוצר ,כפי שנראה, משינוי בעולם הצבעים, אך הוא גם הוביל לפיתוחים ושינויים נוספים.

עולם הצבעים הישראלי זכה לקפיצת מדרגה בעקבות הכרה נרחבת של בעלי דירות, שאין זה מספיק לצבוע את הקיר בצבע לבן, שגם סופג כתמים וגם מקנה לדירה מראה משעמם (גם אם הוא מרחיב את הדירה כפי שצבע לבן נוהג לעשות).

כיצד צובעים היום? 

ניתן לחלק את עולם הצבעים לשניים, על פי הצבע עצמו ועל פי סוג הצבע. אחרי שהצבע הלבן מיצה את עצמו במידה מסוימת, אנחנו יכולים לראות בעלי מקצוע שמתמחים בעבודות צבע מורכבות יותר, משתמשים בצבעים בהירים אחרים, כגון, תכלת, בז', ירוק משופשף ואפילו כתום וצהוב. כאן אנחנו חייבים לציין את אומנות הפנג שווי שנכנסה בשנות התשעים לעיצוב הבית ונתנה משמעויות לצבעים, הנה כמה מהן:

אדום- מסמל מזל ואקטיביות
כתום – מסמל דמיון , יצירתיות, שמחה
צהוב – מסמל פרקטיקה, חוכמה וסבלנות
לבן- מסמל ניקיון וטוהר
ירוק – מסמל צמיחה, שינויים, תנועה
כחול – מסמל שלווה ורוגע
סגול – מסמל רוחניות

מי שמאמין בגישה זו, לא יהסס ללכת על צביעת דירה כולל צביעת חדרי ילדים בהתאמה על פי צבעים אלו.
בנוסף לצבעים עצמם בשנים האחרונות נכנסו לאופנה צביעה אומנותית, צביעה עם טקסטורה ולא חלק – צבעים אלו קצת יותר קשים ליישום ומומלץ לתת לצבעי מומחה ליישם אותם. הצבעים לפעמים דורשים הכנה טובה יותר של הקירות ויד מקצועית בצביעה עצמה.

חדרים לצביעה

פרוייקט של צביעת חדרי ילדים יהיה שונה מצביעה של אמבטיה או מטבח. צביעת חדר שינה יהיה שונה מצביעה של הסלון. לפעמים מספיק לצבוע קיר אחד בחדר באופן בולט ושונה (לדוגמא צביעה בטקסטורה עם צבע בולט) וזה כבר עושה את החדר כולו. חדרי ילדים עדיף לצבוע בצבעי פסטל עדינים או אפילו לבן לסוגיו השונים. בחדר השינה אפשר להיות קצת יותר דרמטיים  אבל גם שם – צריך לזכור שצבעים מאוד עזים, אחרי הרבה זמן, עלולים להיות מטרד.

סוגי צבעים

דיברנו על הצבעים עצמם כעת נסביר מעט על סוגי צבעים. בגדול אנחנו יכולים למצוא 4 סוגי צבעים עיקריים:

צבע שמן – צבע שכמעט ולא נמצא היום בשימוש מיוצר משרפים ושמנים. הוא מתייבש לאט ומדיפים ריח לא נעים
צבע פלסטי – צבע שמיועד לשימוש פנימי בלבד. יתרונו הגדול הוא ביכולתו לנשום , מתייבש מהר, קל לדילול.
צבע אקרילי – מבוסס על תחליב שרפים מדולל במים. משמש לקירות פנים וחוץ. יתרונות הוא יכולת הנשימה שלו, התאיידות מהירה, הוא מאוד גמיש, נכנס אל תוך הסדקים ומונע מהם להיראות כלפי חוץ. נחשב לצבע הנפוץ ביותר כיום, עם למעלה מ-90 אחוז שימוש
לכות – מדובר בצבע שקוף שמיועד גם לקירות וגם למוצרים שונים כולל ריהוט. קיימים מספר לכות, כולל לכה סינתטית, ולכה פוליאריטנית.
טקסטורות – חברות הצבעים מציעות היום צבעים עם טקסטורה, טיח לצביעה פנימית, צבע עם עננים, עם זהב ועוד ועוד.

חברות מובילות בעולם הצבע הישראלי

בישראל ישנן שתי חברות מובילות לצבעים:

טמבור- החברה הוותיקה בישראל בתחום, פועלת מהימים של לפני קום המדינה, התחילה כחברת צבעים אך כיום היא מוכרת מוצרים וציוד לבנייה ושיפוצים בכל רחבי הארץ. לטמבור מגוון צבעים רחב ביותר גם לפי טקסטורות, גם לפי החומרים עליהם מיושם הצבע, גם לפי חוץ או פנים, גם צבעים לחדרים רטובים ועוד ועוד. באמת כמות החידושים שהחברה מוציאה בכל שנה הוא גדול וחשוב כל הזמן להתעדכן.

נירלט-המתחרה הגדולה של טמבור. מדובר בקבוצה שמוכרת לבעלי מקצוע וגורמים פרטיים את כל הציוד לצביעה ולעיצוב. גם נירלט שבתחילת הדרך היתה פחות מוכרת ללקוחות פרטיים הרחיבה מאוד את סל המוצרים שלה – גם למוצרי טיח, גם לצבעים מגוונים עם הרבה טקסטורות וגם לטיח פנימי.

יש חברות נוספות של צבעים שמנסות לתפוס נתח שוק ולפעמים מציעות מחירי צבעים אטרקטיבים יותר כמו: יעקובי, טיח תוצרת הארץ, נשר, צבעים מיובאים ועוד.
 
לפני סיום, הנה עלות קצרה של צביעת דירות על פי חדרים. כפי שכבר תוכלו לראות באתר. העלות נקבעת על פי כמות החדרים אך יש לגורמים שונים השפעה נוספת על המחיר הנקוב, למשל, סוג הצבע, רכישת הצבע (אם היא על חשבון של הצבעי), האם זה כולל תקרה או לא, סוג הצביעה, רמת התיקונים שצריך ליישם לפני תחילת הצביעה (מייקר מאוד את העבודה), כמות הצבעים שיש כבר על הקיר והאם צריך להורידם (עדיף לצביעה יסודית).

חמש חדרים – 2500-4500 ש"ח
ארבע חדרים –  2000-4000 ש"ח
שלוש חדרים – 1500-3500 ש"ח
שני חדרים –    1200-2000 ש"ח
חדר אחד  –    900-1500 ש"ח


פרוייקטים שהצבעים שלנו עשו לאחרונה



מחפשים צבעי לצבירת דירה? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. הצבעים המומחים שלנו יעמדו לרשותכם בכל פרוייקט שתרצו.

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר