צביעת חדר ילדים – איך צובעים חדר לילדים

 
אם לנו, המבוגרים, קל לכאורה להחליט על צביעת קירות לבית, הרי שהשאלה הגדולה והמתבקשת היא , כיצד נבצע את חדר הילדים שיתאים לגילם ולאופיים. למה אנחנו עושים את ההפרדה הזאת? כי רובנו יודעים מה אנחנו אוהבים ומה אנחנו רוצים, הילדים מצידם יודעים מה הם רוצים היום, לכו תדעו אם זה יהיה גם מחר

ובכל זאת, לא נדלג עליהם במסע אחר צביעת דירה באופן מושלם, ונקפוץ למים אל צביעת חדרי ילדים באופן אופטימאלי. אתם בוודאי תוהים מה שונה, צביעת חדרי ילדים לצביעת חדר שינה של מבוגרים או סלון או צביעת דירה באופן כללי, אז הנה כמה דוגמאות:

  • ילדים נוטים ללכלך את הקירות, מה שאומר שעלינו לדאוג שהצבע יהיה מסוגל להכיל כתמים.  ניתן לבחור צבעים עמידים ורחיצים, שכתמים לא יכולים להישאר עליהם. היום יש אפילו צבעים רחיצים שממש אפשר עם ספוג פלא או מטלית, לעבור על הקיר והלכלוכים מתנקים. מאוד מומלץ לחדר של ילדים.

  • חדר ילדים צריך להיות צבוע באופן אופטימי, נעים, זורם. עדיף לבחור צבעי פסטל, צבעים שנעים לראות אותם לאורך זמן. יש היום אפשרויות רבות של שילוב טפטים, מדבקות מיוחדות על הקיר – כך שגם קיר יחסית "רגיל" עם צבע עדין – יכול להפוך להרפתקה ולמעניין. יש דברים שמתאימים לתינוקות ודברים שמתאימים לגילאים בוגרים יותר וכמובן החלוקה הבסיסית בין הורוד של הבנות והכחול של הבנים.

  • חדר ילדים מכיל ארון, ספריה, מיטה, ובמילים אחרות, לא מעט דברים שיסתירו בכל מקרה את הצבע, האם יש טעם להשקיע בצבע יקר שהילד לא ייהנה ממנו? הנקודה היא לא המחיר, אלא הפרקטיקה. אפשר לבחור קיר אחד שהוא יחסית פנוי ועליו להשקיע בצבע, במדבקות, בטפט או באיורים מדהימים שקיימים היום.

  • עוד כמה שנים הילד יתלה תמונות ופוסטרים והצבע ייהרס. התשובה המוחצת לזה הוא, שבעוד כמה שנים, אתם מוזמנים להזמין שוב צבעי שיצבע את החדר מחדש. צביעה היא תהליך יחסית הפיך, ואפשר לשנות צבעים, להוריד צבעים ולחדש – אז אל תפחדו להעז היום.

 

שיטות צביעה לילדים

המזל של ילדים בכל הקשור לצביעה, שכחלק ממהפכת העיצוב שעברנו, חדר הילדים כבר לא נתפס כאקס טריטוריה שכל מה שצריך לוודא שיהיה בו זו מיטה, ארון וספרייה. מחקרים רבים מוכיחים שיש לעיצוב של החדר השפעה על התנהגותו של הילד, מצב רוחו ואפילו על היכולות החברתיות שלו. מספיק אם ניקח חדר לבן  כמו פעם, מסודר, שמרני ונשים מולו חדר צבעוני, פתוח, עם ציורי קיר וברוב הסיכויים שנגלה גם שינוי בין הילדים שמתגוררים בשני החדרים.

הורים רבים נוהגים ובצדק כבר מגיל אפס לתת לילד חדר שהוא לא רק מכוסה עם צבעים בהירים לרוב עם זיקה לטבע, הכוונה לכחול, ירוק, אדום, כתום (צבעים אשר כפי שלמדנו במאמר אודות צביעת דירה יש להם משמעות גם על פי תורת הפנג שווי) אלא יש בהם מן החיבור אל הטבע, אל המרחב. בנוסף לצבעים אלו נוהגים הורים רבים להוסיף ציורי קיר, עם זה באופן עצמאי באמצעות שבלונות שונות ועם זה באמצעות צבעי מומחה.

הציורים לא יתאימו להם כל הילדות, אך בלי ספק הם יהוו חלק בלתי נפרד מתחילתה. כאן המקום להמליץ על ציורי חיות, כאשר מן הסתם במבי נחשבת לדמות המובילה ביניהן.

נקודה נוספת ואחרונה בעניין, אם בעבר החלוקה היתה ברורה, כחול לבנים, ורוד לבנות. כיום, למזלנו אם אפשר לומר, היא מאוד היטשטשה ומרבית ההורים הולכים על צבעים ניטראליים שמתאימים לשני המינים, כמו ירוק, חום, אדום וכתום.

השיטה הפופולארית לצביעת חדרי ילדים היא באמצעות רולר, זו צביעה פחות שמרנית מהמברשת ויותר שמרנית ומסודרת עם מהפד או הספוג. הסיבה היא שמדובר צביעה שיוצרת משטחים מדויקים וחלקים וכן מאפשרת לצייר על הקיר בקלות רבה יותר. ישנם הורים שבוחרים בשני צבעים , כדי ליצור גיוון כאשר בחירת הצבעים גם מושפעת ממיקום החלון, המטרה היא ליצור כמה שיותר אור בחדר.

לפני שנסגור את הפרק הזה באתר, צריך לציין, נהוג לבצע צביעת חדרי ילדים לפני תחילת שנת הלימודים כדי לא להפריע לילד (בהנחה והוא לומד או בגן, במקרה ומדובר על חדר לתינוק חדש, מוטב לעשות את זה עוד בשלב ההריון). אם אתם רוצים שהילד ייהנה תציעו לצבעי לשלב אותו בעבודה.

5 דברים שצריך לדעת על צביעת חדרי ילדים

  • אתם יכולים לשלב את הצביעה עם מדבקות קיר עם דוגמאות שונות
  • אין לכם מה לדאוג, צבעים היום אינם רעילים כבעבר ולכן אין חשש לצבוע בחדר ילדים
  • החלטתם לצבוע את החדר של הנער או הנערה? שלבו אותם בתהליך רכישת הצבעים. אחרת זה לא יהיה נעים בכלל
  • תנסו לשלב בין הצבעים שעל הקיר לצבע של הרהיטים בחדר, כדי שהוא לא יראה כמו קרקס
  • צביעה של חדר ילדים דומה בעלותה לצביעה של חדר רגיל, התוספת תהיה על ציורי קיר שנעים על מאות שקלים או טפטים מיוחדים.



מעוניינים לצבוע חדר ילדים? תשאירו פרטים ותקבלו הצעות מחיר של צבעים מקצועיים. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד על צביעת חדרי ילדים

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר